2012. április 19., csütörtök

Néhány szög

Megkaptam az új, immár körkörös gipszemet. Először is alakítanom kell rajta, mivel a középső és a gyűrűsujj  találkozásánál olyan élet csinált neki a gipszelő szaki hogy félek, még a maradék ujjaimban is kárt tesz. Úgyhogy először ezt reszelem meg, utána jöhet csak a hajó.
Ebből is látszik, hogy a hajóépítés mennyire összetett munka.
Sikerült szereznem egy szögmérőt, illetve minek szépítsem a dolgot: loptam. A tescoban történt az eset, a következőképpen. A bevásárlókocsi ritka rácsai közül már a kertosztálynál kiesett volna, ezért az ingem zsebébe tettem a kilencvenkilenc forintos kincset, és ahogy kell, elfelejtettem a pénztárnál odaadni. Mikor áthaladtam a szigorú biztonsági őrök szorosra szőtt gyűrűjén, akkor eszméltem rá, hogy mit is tettem, de már jobbnak láttam nem megzavarni az áruház nyugodt hétköznapját. Talán nem haragszanak érte... Mindenesetre jó eséllyel megúszhatom a felelősségre vonást, mivel a "büntethetőséget kizáró okok" között szerepel a "bűncselekmény társadalomra nézve csekély foka" és a "kóros elmeállapot" is. Ez utóbbi a hajóépítőkre amúgy is érvényes. : )  Nincs akadálya, hogy ebül szerzett szögmérőmmel adatokat nyerjek a finn-ugor dingi népes rajongótáborának nagy örömére.
Az oldalbordák dőlésszögei 78 és 82 fok közé sikeredtek, kivéve a hetest ami 85'-os. Az orrtőke és a fartükör egyaránt 75 fokot zár be a gericcel. Na, ezt teszi a tudatos hajóépítés! : ) A legnagyobb szélesség 133cm a nyolcas bordánál /emlékeztek ugye, hogy ez a négyes és az ötös közt van/ és a teljes hossz..... /erősödő dobpergés/ : 408,7cm!! Mostantól nyugtalankodhatnak a 420-asok, a szerény megjelenésű, de kegyelmet nem ismerő 410-es osztály miatt! : )
Az orrszem behelyezése után semmi akadálya az orrtőke és vaktőke /könyök/ helyére ragasztásának, illetve létrejöhet a fedélzeti borda és az orrtőke régen várt találkozása, ugyan némi hézagolással. Itt a várható igénybevétel miatt kivételesen csavarokat is használtam, ahogy a gerinc illesztésénél is. És elénktárul a kész váz szemet gyönyörködtető képe.
Hú de faszányos lesz!!
Majd ha átcsiszolom az egészet. Rezgőcsiszolóval elég pepecs munka, de lehetőségeim közül ez a leggyorsabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése