2012. július 10., kedd

Műszaki hiba

Meglátogattam kedvenc hajósboltomat, ezáltal is csökkentve a beszerzésre váró anyagok listáját. Sekli, kötélszív, szapoly, csákjavég, és remélhetőleg az árbócba beépíthető csiga a legújabb zsákmány. Megtudtam mivel lehet a vitorláról leszedett matrica ragacsát eltávolítani /sebbenzinnel, csak előbb próbát kell végezni/ és azt is, hogy a kis szakadásokat nem varrosgatják, hanem kétoldalról spéci ragasztószalaggal megragasztják. Kétezernyolcszázért nem is sok, tekintettel arra, hogy milyen értéket javítunk meg vele, de ez majd legközelebb.
Akkor ugye a hajófenéknél tartottunk. Átfúrtam és süllyesztettem a zsetonjaimat, majd nagytakarítás következett. Kiporszívóztam a hajóból a sok forgácsot, fűrészport meg mindent ami a fűzfáról belehullott, azután jöhetett a ragasztás és csavarozás.
Egyébiránt nagyon hangulatos most a kertben építeni, mert bárhova nézek, mindenhol vitorlákat látok. A fán, a hintaágyon, a hátsó kamrán, a padon és ha vége a munkának akkor a hajón is mint óriási menyasszonyi uszály terül el a fehér vászon. A folytonos légmozgás és a kánikula jót tesz az értékes anyagnak. Alig lehet érezni azt a dohos szagot hiszen a megszáradt penészfoltokat is lekeféltem róluk. Ennél komolyabb tisztításra egyelőre nincs időm, úgyhogy néhány napig még lógatom őket, azután a nyári konyhában lesznek elszállásolva.
Visszatérve a csavarozáshoz -eltelt néhány nap mire befejeztem- ismét főszerephez jut a porszívó és egyúttal előkészültem a pácoláshoz, hiszen "belül" már nagy dolgok nem várnak rám, ami meg hátravan, azt a pác nem befolyásolja. Tudatosnak tűnő színválasztásom hátterében a maradék anyagok elhasználása rejlik.Azaz a paliszandert és mahagónit kevertem el annyi vízzel, hogy elegendő legyen a belső felületre. Van még egy adag cseresznyém is, ezt viszont a fedélzetre tartogatom.
Ezekkel a lopott negyed vagy félnapokkal döcögős az építés és a nagy meleg is visszavesz a lendületből, de minden "munkácska" után egyre inkább hajó formája van ennek a néhai kupac deszkának, és újra elhiszem amit mostanában csak nehezen: szeptemberben együtt vitorlázunk.

Kedves Olvasóim! Nagyon sajnálom, de az elkészült képeket géphiba miatt csak később láthatjátok.
"A hiba elhárításán munkatársaink dolgoznak."  : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése