2012. július 4., szerda

Közel a segítség

Hamar eltelik egy hét Füreden, főleg ha az ember csak vitorlázgat, meg úszkál, meg a strandon nézelődik, hiszen ha valahol - akkor ott van látnivaló bőven. : ) Mikszáth egy novellájából idézve: "...még csak hogy nézik, de mire gondolnak közben?" Mire - mire? Hát persze hogy a hajóépítésre, és a nyaralás üzleti út is volt egyben.
A grósz beszerzése komoly gondot okozott /nem mintha holnapra kellene, de nyugodtabb lennék, ha a kamrában tudhatnám/ ezért a Sailingen feladtam egy hirdetést, hogy kb. ilyen és ilyen méretű nagyvitorlát keresek és megadtam az építési oldalt, hogy kedvet csináljak az eladóknak. Ez volt a szülinapom reggelén, és mi történik?? Délután vár egy levél, miszerint szakadt és penészes vitorlát fel tud ajánlani valaki, amennyiben érdekel. Még hogy érdekel-e? Mi más illene jobban a dingimhez, mint egy javított, helyenként penészes vitorla! Ez méginkább csábított a Balcsira, tehát kétszeresen is vártam a nyaralást, hiszen a cím: Tihany Kilátó utca 4. /ebből csak  a város igaz, az említett utca négy szám alatt a térképész lakik, az egyik Bujtor filmből. : )
Én már tudom hogy mi mindent kaptam ott, és hamarosan Ti is megtudjátok, de úgy tisztességes, hogy beszámoljak az aggályaimról, az idei vízretétellel kapcsolatosan. Elsősorban két mentőmellényre, három spannerre, drótkötélre, és ha hiszitek, ha nem erre a kis tollfosztóra kb. kilencven méter! kötélre van szükség, és akkor még nem beszéltem a lakkozásról meg ki tudja hány száz csavarról... Még szerencse hogy Atyámtól kaptam egy horgonyt!

Ettől eltekintve nagyon el voltam kenődve mert minden tartalékomat felhasználtam az építéshez és kilátástalannak tűnt ennyi minden beszerzése. De ahol nagy a szükség...
A felajánló - nyugodtan mondatom, hogy Laci barátom - a blog láttán megörült, hogy akadnak még ilyen megszállottak mint én, és Apukája komplett vitorlaraktárát kaptam ajándékba!!! mert meglátása szerint ezek a vitorlák újra életet kapnak, hiszen a tűző nappal és a támadó széllel fognak dacolni immár az én hajómon.  
És ennek talán az Öregúr is örül, aki már valahol a végtelen vizeken hajózik....
Tehát a mostani helyzetemben /némi javítgatás után/ egy háromárbócos hajót fel tudnék vitorlázni, de ami még ennél is jobb hír /hiszen a vitorlák java része hatalmas/ hogy a "csomag" tartalmazott egy Cadet grószt amit egyelőre csak a fűzfára húztam fel, de mindenféle átalakítás nélkül tehetek majd a dingire!
Jelképes összegért vásároltam még egy plusz kétharmad spannert, köteleket és egy méretben megfelelőbb  horgonyt.
Ezen felül kaptam vitorlazsákokat, három mentőmellényt, kötelet és kötéldarabokat, ami nagyon jól jön ha az ember nem akar levágni egy darabot valami faszányos anyagból. S ami mindezt megfejeli, az egy "ablakos" fock száznyolcvanas alsó éllel, tehát megvan a génua! : )
Apróbb javítások lesznek rajta, de egy igazi hajósnak /amilyen én is leszek/ ez nem lehet probléma.
Le sem írhatom milyen hálás vagyok ezekért a kincsekért és azon túl, hogy emberileg lenyűgözött a dolog, új erőt adott a már-már megtorpanó építéshez.
Laci barátomnak egyetlen kérése volt a nagylelkű felajánlás fejében, szeretné kipróbálni az elkészült hajót.
Hát ezt még meggondolom, nem érzem úgy hogy arányban lenne... : )))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése