2012. június 24., vasárnap

Szabadság

A hajófenéken található csomós részeket is megerősítem. Ehhez hatos rétegelt lemezt használok, amiből szintén "pogácsákat" készítek. Félreértés ne essék, nem tőlük várom a hajó merevítését. Mindössze arról van szó, hogy egy esetleges ütődésnél a csomó megsérülhet, és ezt fogja megakadályozni /remélhetőleg/ a belső oldalon lévő "zseton".
A darabszámot elnézve én is arra gondoltam amire Ti: Talán egyszerűbb lenne lecsempézni az alját...
Ragasztani később fogom mivel a nyár és a munkahely együtt, a hajóépítés esküdt ellenségei! : )
Készítettem evezőt is, aminek alapját az első kajakomhoz vásárolt evező adta,
és az általatok már ismert, feláldozott hólapát nyele. Csavarkötésben egyáltalán nem gondolkodtam, mindenképp úgy szerettem volna elkészíteni, mint egy szakember. Elég sokat fúrtam, reszeltem a pontosság érdekében és a találkozási pontnál éket vágtam...
hogy szakszerűen illeszthessek. És jöhet a ragasztó!
Valamikor egy napot segédkeztem egy asztalosnál és az ajtó készítésekor lestem el ezt a módszert. /Higgyétek el, mindig tanul az ember és ha a kevésnél több esze van, akkor marad is valami a buksiban. Egyik nyaramat kőműves segédként házépítéssel töltöttem. Nektek elárulhatom, hogy ingyen is elmentem volna dolgozni, annyit tanultam a néhány hónap alatt.../
Amint a képen is látszik, a hólapát nyele kevés volt két evezőhöz, így a másikat mogyoróágból csináltam, bükk "fogantyúval". /Azt is megfigyeltem sokaknál, hogy saját hibáikat vagy a félresikerült cselekedetüket jó színben, gyakran erényként tüntetik fel mások előtt./ Én tehát ragasztáskor egyesítettem a két fa előnyös tulajdonságát! : )
Most pedig Kedves Olvasó, egy rövid ideig nem találkozunk a Balcsi : ) és a gyár : ( miatt, de ahogy Slater is mondta: "Visszatérek".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése