2012. június 15., péntek

Kis nudli munkák, amik egy egész napomat elveszik

Hmm... a motorral vajon mi van? Kérdezhetitek homlokot ráncolva, és én ezennel véget vetek gondterhelt nappalaitok és álmatlan éjszakáitok folyamatos ismétlődésének. Megcsináltam, de most is őszinte leszek: nem magamtól volt annyi eszem. Először is neves motorszerelőket faggattam a hiba után kutatva, hiába. Az üzemanyag ellátással nem volt probléma /ez a benzincső cseréje után kiderült/ így továbbra is a saját fejem után menve a kipufogó dugulására gyanakodtam, amit néhány négyes furattal próbáltam orvosolni. Az élesebb hangon kívül más eredményt nem borítékolhattam, tehát a következő gyanúsított a légszűrő, miszerint biztos sok levegőt kap. Egy szivacsot tettem a nyíláshoz. Ennek következtében komoly erőfeszítésbe telt a harminc méterre lévő sarokig eljutnom, de azt legalább hangosan tettem! : )
A végső megoldást egy márkatársamnak köszönhetem, kinek javaslatára kimostam a légszűrőszivacsot. És azóta újra boldogan hasítjuk a szelet hűséges társammal. A tuningnak köszönhetően, az utcai sebességmérő szerint egy km/h-val nőtt a végsebesség! Na? : )
Hajó tekintetben folytattam a vantni rögzítőknél megkezdett munkát. Méretre vágtam a "stafnikat" amit majd a négyes bordákhoz rögzítek és kiszabtam a borda túloldalára való anyagot. Nem találtam olyan méretű deszkát ami szálirányban keresztbe kiadná a méretet, ezért maradt a már bevált rétegelt lemez.
Az egészet szorítókkal tettem fel és a "helyszínen" átfúrtam. Kapupánt csavarokkal és természetesen ragasztóval rögzítettem, sőt a palánkok felől facsavaroztam is, had kerüljön minél nagyobb felületre a terhelés. Remélem soha nem tudom meg, hogy elbírja-e a hajó súlyát vagy sem, mindenesetre ölég mokányul fekszik.
Éles szemű olvasók a fenéken lévő forgácsok láttán már észre is vehették, hogy milyen hátrányt rejteget a hamarosan befejezendő hajó. Míg idáig önfeledten, gondtalanul dolgozhattam tekintet nélkül a lehulló fűrészporra, vagy szemétre, erre mostantól minden összegyűlik a hajófenékben, és ne higgyétek hogy tisztára söpörhető... Egyelőre elfér a maradék, de a felületkezelésre ki kell porszívózni. /előny viszont, hogy a leesett csavarokat megtalálom/
Szükségesnek éreztem a toldott palánkokat /a ragasztáson kívül/ csavarral is erősíteni, tehát -tetszik, nem tetszik- erről is kaptok egy képet. : )
Átcsiszoltam a fedélzethez gyalult-falcolt deszkákat...
és kimértem, hogy az oldalsó fedélzet -nem tudom hogy hívják azt ahol a kormányos ül- betakarható-e a meglévő anyaggal? És talán igen! Talán nem kell több száraz anyag után kutakodnom, hiszen a dörzslécnek való is már a kertben van, a kiegészítőkre meg remélhetőleg elég lesz ami megmaradt más munkákból... el se merem hinni...
Amíg én erőm felett dolgozom a hajón, éberségemet kijátszva megjelent az első potyautas.
De pont a szél alatti oldalon... : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése