2012. szeptember 12., szerda

Holnapután

Kicseréltem a csapot és a rokonlátogatáson is túl vagyok, tehát ahogy a reklámban is mondják: "Térjünk a lényegre!"
A bum nútját két helyen is javítanom kellett. Az árbócjavítás sikerén felbátorodva ide olajos csiszolóvásznat tettem, amihez elméletileg nem ragad a műgyanta-rozsliszt keverék, de ha igen, akkor is viszonylag könnyen eltávolítható, például csiszolóvászonnal : )
Az elkészült horgonykötél vezetőt csak fel kellett csavaroznom és lefotóznom, hogy Ti is lássátok: bizony sok Bavarián meg cirkálón nem látni ilyen veretezést ! : )
A kormánylapát is majdnem kész, még a csatlakozást kell meghajtogatnom és hegesztenem, no meg lefestenem.
Hajósboltos barátom útmutatásait figyelembe véve felszereltem a csiga, őzni, klemm sort.
A grószsott csigájára rá-kötöztem-varrtam a sottkötelet. (A csigákat a sottringgel együtt vettem, de a hozzá kapott kötél olyan merev volt, hogy le kellett cserélnem.)
Felkentem az utolsó réteg lakkot,
és nekiláttam a taposónak. Az elkészült darab alapjai egy Dunai hajóról származnak, ami jelentősen megnöveli értékét. Öléggé tetszik,  így kénytelen leszek a többit is erre a mintára elkészíteni.

Holnap. Amikorra kiadós eső várható a szabadtéri műhelyemben. És rám vár még a kormányveret, a mancsaftpad és a kölcsönkapott utánfutó előkészítése is. Ezek nélkül nem is érdemes pénteken elindulni, így marad a remény, a kitartás és az esőkabát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése