2012. március 25., vasárnap

Az végeken..

Már "Gyulabás" élményeim után eldöntöttem, hogy horgonyt tetoválok a combomra, és ezt az elképzelésem a vitorlássuli csak megerősítette. Sőt, még bővítettem is a mintát. Egyik oldalon egy kacér tekintetű táncosnő portréja, a másikon egy háromárbócos, dagadó vitorlájú hajó, amit néhány száz éve még csak azok a tengerészek viselhettek, akik megkerülték a Horn-fokot. Azonban változnak az idők, és feledésbe merül a sok íratlan szabály. Ez a hajó elkészült, szép lett, de merülése miatt Balatoni használatra alkalmatlan : ) tehát nincs helye a linkelésnek, a másikat is folytatni kell. Azon egy árbóc lesz ugyan, de mégis mennyivel több munkát kíván...
Már majdnem kész az orrtőke, de még falcgyaluval át kell mennem rajta /a szétszedett villanygyaluval nem férek hozzá/ aminek érkezését egy vaterás leütés óta várom. Arra azért jelen állapotában is alkalmas, hogy segítségével kimérjem a fedélzeti bordát. Azért érzitek.... fedélzeti borda...kimondani is csodálatos. Hiszen hova kell fedélzeti borda? Ahol fedélzet van! És hol van fedélzet? A Hajón! : )
No, de fartükör is köll ám oda, he!
Így igaz. Remélem pontosan sikerült kimérnem és levágnom a szélességét és az "oldalszöget" hiszen a palánkok nem derékszögben fognak érkezni. De a palánkozásig se a Szentlélek fogja a helyén tartani a fartükröt, hanem a farfedélzeti borda. Ez esetben bordák! Spaniferrel, szorítóval rözítettem a záróelemet, kimértem a bordákat, illesztettem, és minden találkozási pontnál fúrtam, mert tiplivel teszem stabilabbá a ragasztási pontokat. Azután ragasztottam, és mert ekkora szorítót se Feribácsi, se Karcsi barátom nem adott, tehát a már bevált spanifer-kombinációval rögzítettem a fartükröt a hajóhoz, és a hetek óta nem említett sarokléceket a fartükörhöz.
Igen, jól látjátok, a spanifer-sarokléc találkozáshoz tettem egy kis papirost, hogy kettejük kapcsolata ne szóljon egy életre... A hetes borda-fartükör közti részről már beszéltem /a vízelvezető járatok kapcsán/ tehát ez zárt rész lesz a kötelező, és nem kötelező, de "ez még köllhet a vizen" felszerelések számára. Három részt kell burkolnom rétegelt lemezzel, ebből a két szélsőt ragasztom, a középsőt meg valami zsanéros, vagy gumipókos megoldással teszem zárhatóvá. Majd. Egyelőre a két szélsőt. Illetve csak a bal szélsőt, hiszen a tizenvalahány szorító épp hogy elég lett a manőverhez.
És ugyanez légifelvételről nektek, Barátaim...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése