2012. március 6., kedd

Minden jó, ha jó a vége

Nagyon szeretnék már palánkozni, mert az a fázis mint csokihabbal bevont tejszínes-barackos torta lebeg a szemem előtt a messzi távolban és nyújtom a kezem hogy megérintsem, ha az egészet nem is legalább azt a kis hablabdacsot ott a szélén, de még mindig elérhetetlen. Igaz nem is értem miről ábrándozom azokkal a csomós deszkákkal a kertben. Sok csomó hiányzik, ami a helyén van az mozog és csak néhányban bízhatok meg maradéktalanul, hogy ottmarad a hajlítás után is. Tehát a tervem szerint kifúrom őket és beragasztok egy odaillő fát, ahogy a jobb asztalosok szokták. Ehhez a régi készletem sajnos nem megfelelő, így fájó szívvel baktatok a barkácsboltba egy új körkivágóért. A gyalu ára időközben felugrott négyezerkilencszázra, tehát érdemes lett volna befektetni de mostmár mindegy. /Azért ha lenne öt misim most megforgatnám!/ : )  Szóval molyolok a körvágóval, fúrok, faragok, ragasztok próbaképp az egyik ócska deszkán, de a végeredményre a ragasztó miatt várni kell, tehát megnézem mit lehet még csinálni a hajón! /Azon kívül, hogy mindent./
Jó érzékkel rájöttem arra, hogy a palánkozás előtt rengeteg dolog vár rám, hiszen utána alig fogok hozzáférni a bordákhoz, de például a gerinchez is.
Megjegyzés rovat a káosz-szerű építés magyarázatára:
1; Peti barátom elküldött egy hajóépítős oldalt, de a gépünk nem nyitja meg azt a formátumot, vagy nem ismeri.
2; A Becske-könyv eddig csak tízezerért volt elérhető a vaterán, ugyan most már hatért is árulják, de kis hajóm jelenlegi állapotában még belenézni is félnék hogy mi mindent kellett volna máshogy csinálnom.
3; Tehát a felhalmozódott "tudás" a következőkből áll össze: Marjai-könyvek, Vitorláshajók, Dighy.pl, Sporthajózás tizedik oldalán a robbantott Kalóz, és végül, de semmiképp se utolsósorban Misi.
De miből gondolom én, hogy az Olvasók csakis olvasni szeretnének? -Csabikám, lemerült az elem a fényképezőbe, vagy mi a bánat van he? És bizony most is igazatok van, tehát a kép, amint merevítést csináltam az első három bordának.
Az orrtőkének még nem tudok nekiesni, de a tyúkólban lebzselő fartükörnek ütött az órája!
No ide még annyi kívánkozik, hogy mindig lenyűgözve nézem a verseny-és nem verseny-hajók előre döntött fartükrét és úgy tetszik, hogy ihaj, csak attól tartok, hogy a hajómnál maga a kormányrúd (erőkar) ebben az esetben túlzottan lerövidül és megnehezíti a dolgom. Függőleges fart nem szeretnék, és különben is odavagyok a Szalonka vonalaiért, ezért hátra fogom dönteni, és a tetejére ívet rajzolok, nem is akárhogy!
Ahogy látjátok, a gerinc és a saroklécek helyét ekkorra már kivágtam, tehát nincs más dolgom, mint az általatok jól ismert Kinzo dekopírfűrészemmel követni a megrajzolt vonalat, és aztán a kapott felületet legyalulni, természetesen olyan szögben amit a hátradöntés megkíván. Csúnya lenne ha nem sikerülne, úgyhogy ez is megvan, lecsiszolom az éleket, és legfeljebb még át kell simorgászni itt-ott de így is jól néz ki.
Jaaj, basszus, ez meg hogy a balatoni viharba került ide?!?! Ne máá... biztos valami vírus!! És a legnagyobb baj, hogy el se tudom tüntenti! Ne haragudjatok a technikai probléma miatt, azonnal helyrehozom a dolgot.
Na azért... Ugye micsoda különbség!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése