2012. január 15., vasárnap

Akkor legyen neki gerince!

Tehát a gerinc. Mivel nem volt otthon négyméteres szarufám, vagy stafnim és vásárolni se szerettem volna, ezért egy 2,5 méteres padlót hosszában kettévágtam. A két kapott darabot letisztáztam, lépcsőzetesen bevágtam a végeit 50 centi hosszon és faragasztóval összeragasztottam. Ha nem lesz több famunka a gerinccel, meg is csavarozom majd a biztonság kedvéért, de nem gondoltam hogy ez a ragasztó ilyen erős. A tájékoztató szerint erősebb a fánál, és úgy tűnik, ez igaz is.. A csónak aljának az ívét fondorlatosan átmásoltam a kapott négyméteres darabra, és dekopír fűrésszel levágtam. Mivel a gerinc 5 centi vastag, a fűrész meg 5000Ft se volt így rendesen elhúzta a lapot, úgyhogy tök ferde lett a vágás, ráadásul a gerinc közepén /ahol a legkeményebb az anyag/ az ellenkező irányba vágott le többet. Ez volt az első alkalom amikor hiányzott egy szalagfűrész.
Megúsztam egy egész délelőttös gyalulással.
Időközben az enyhe télnek és a szakszerű tárolásnak köszönhetően a ladik szépen száradt, és látom ám hogy két fenékdeszka között egy aprócska rés keletkezett. Nem nagy, épp egy fűrészlap átfér. Ki is pucoltam, végülis nem nagy ügy majd a jó kis faragasztómmal beillesztek valamit, hiszen amikor egy picit bevágtam a gerincbe, azt is így töltöttem ki, meg még egy derékszöget is csináltam fából, szóval már most kisujjamban a szakma! : )
Még annyi maradt, hogy a gerincet a svert miatt kb. 30 centi hosszon át kell marni, és ezen a részen kívülről szükséges némi merevítés. De ezt a fúrás-marás a kertben nem kivitelezhető az elvárásaimnak megfelelően, muszáj lesz valamelyik asztalos barátomat rábeszélni az önzetlen segítségre.
Mivel az egész hajó a takarékosság jegyében épül, ezért az anyagok kiválasztásánál, beszerzésénél is ez a vezető szempont.
Sikerült szereznem nyolc darab 2,5 méteres 12 centi széles, colos vastagságú gyalult, válogatott, viszonylag csomómentes lécet. Annyi munkám volt csak vele, hogy én is átgyalultam, mert helyenként le volt festve.
De meglesznek a bordák is, Misikém!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése