2012. január 4., szerda

A jogsi

Szóval alposabban meg kellene tanulni a vitorlázást, így elkezdtem tanfolyam után kutakodni, és sikerült egy kedvező árú, egyhetest találni Füreden, ami talán az utolsó volt a hagyományos, tesztlapos vizsgás közül. /Állítólag 2012-től érintőképernyős vizsga lesz, minden kérdésre egy perc gondolkodási idővel/. Mikor a tanfolyamvezető meglátta a robogóm csomagtartóját, amit lambériából készítettem, így szólt: Csaba, én látom hogy te még hajót fogsz építeni! Marha jól esett, hogy Péterünk kinézi belőlem, vagy legalábbis az hogy egyáltalán ez eszébe jutott. Én mosolyogtam ezen, de nem gondoltam volna hogy a tanfolyam után egy hónappal már egy rozoga ladik áll a kertünkben, én nagy erőkkel belevetem magam a hajószerkezettanba, és minden egyes deszkára vagy stafnira már olyan szemmel nézek, hogy hova is fogom beépíteni, kiadja-e esetleg a bum-ot meg nem csomós-e gerincnek? : )
És még néhány szót a tanfolyamról, mert így tisztességes.
Néhány ismerősöm szerint "fhúú de sokba került... nyolcvannyolcezerért"...    Szerintem ezt azért számoljuk át, mondjuk onnantól, hogy mibe van mondjuk egy egyhetes szállás.... Először is egyáltalán nem drága / és nem azért, mert az enyémet kifizette a nejem  : )   hanem: Egy egész hétig laktam a Balcsin, ráadásul egy kikötőben, a hetes szobában, aminek az ablaka a magyar tengerre nézett, lefekvéskor és ébredéskor a gyönyörű vizet és a rengeteg vakítóan csillogó árbócot láthattam.  Minden nap délelőtt, vagy a délután vitorláztam egy 21 vagy 26 lábas hajón és szerencsésen le is vizsgáztam. Olyan nyárias ősz volt, hogy szeptember 28-án simán megfürödhettem a tóban.... szóval nem is tudom mi lett volna drága.
De aki rászánja magát annak két dologra fel kell készülnie.
Először is, egy ilyen hét után visszamenni dolgozni felér egy kínzással..... titokban /mikor senki se látja/ még a legkeményebb kapitányok is sírva fakadnak csütörtök reggel a teakonyhában...
Másodszor, már első naptól fenyegetnek az oktatók a bika-nyolcassal, meg a kötélcsigával, hogy azt bizony tudni kell, meg fel kell tekerni mindig, mert tán még a hajó is elsüllyedhetik ha nem tanuljuk meg helyesen... 
Hát figyi!!! Ilyen hogy "bika nyolcas" meg "kötélcsiga" nem is létezik!!!!  Az egészet ők találták ki csak azért hogy megnehezítsék a kadétok életét!!! Ha valaki nem hisz nekem, járja végig a Füredi kikötőt és bizony velem együtt ráébred a lesújtó, nagybetűs igazságra: Ezeket a huncutul feladott, naponta gyakoroltatott leckéket sehol sem látni.... mindenhol szakszerű gubancok, masnik, nyuszifülek a bikán, a kötélvég annak rendje és módja szerint a vízbe lógatva, vagy tudatosan, általunk még nem tanult különleges elrendezésben a padozaton..........kivéve persze  Pillangót, Napsugárt és Glóriát! : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése