2012. január 24., kedd

Rés a pajzson

Méretre vágtam a nyolcas borda részeit, de egy szomorú családi esemény után nem volt több erőm az építéssel foglalkozni..
Néhány napja szereztem egy elég szép darab, két centis rétegelt lemezt, amiben én már a fartükröt láttam, de hiába. Hajóépítéshez csak a vízálló ragasztású rétegelt lemez használható, mivel a víz így vagy úgy, de úgyis találkozni fog a fával és ha beszivárog, szép lassan elválnak egymástól a rétegek. -Aztán eszembe jutott, hogy az első hazai Stevenson Weekender építője is sokáig várt erre az anyagra.
-De emberek... ez tele lehet szőve vékonyka aranyszálacskákkal, vagy talán régi pénzérmék, műkincsek, netán festmények lehetnek a rétegek között, vagy esetleg aprócska fizetett manók vannak bezárva, akik ha megáznak, akkor is foggal körömmel tarják össze a rétegeket, mert így már arányban lehet az ár a mennyiséggel. A kettőötvenszer egyhuszonötös anyag a 18mm-esből tizenhatezer forint, egy olcsónak számító helyen. Vágni, persze nem vágnak belőle /talán a manók miatt...
Na azért nem marad a hajó fartükör nélkül, de más megoldást fogok keresni.
És mi történik még?!?!
Ahogy szépen szárad a ladik és átfért a fűrészlap egy helyen a fenékdeszkák között, na ott már egy keretes fűrész is átférne akadálytalanul. Ha egy méter magasról ejteném a hajóra akkor is átpattogna valahol, mint a flippergolyó mert alig maradt hely ahol a deszkák találkoznának.
Szóval az illesztés kimerült abban, hogy csak úgy egymás mellé rakták őket. Kutyafáját, ennyi méteres hézagot nem tölhetek ki falapocskákkal meg ragasztóval...
Minden egyes darabot be kell falcolnom és mikor fektetem rá a gerincre, akkor összeragasztom és csavarozni fogom. De hát ez szinte olyan, mintha egy teljesen új hajót kéne építenem! És ráadásul fájó szívvel, de muszáj szétkapnom a jelenlegit mert ez így ahogy van nem hasznáható semmire. Mindenesetre az öreg fenékdeszkák új helyen, de a régi munkakörben látják el újra feladatukat.
Tiszta szerencse, hogy ennyi nehézségre nem számítottam, mert soha nem mertem volna belevágni.

Végül is mi van még hátra? Minden!! Másfél hónapja dolgozom a vitorláson, de mégis, mintha csak néhány napi munkám eredményét látnám viszont.
Istenem, micsoda megkönnyebbülés hogy a névadáson túl vagyok... : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése