2012. augusztus 9., csütörtök

Az árbóc visszatér

Újra megnézve a nút javításáról készített képet, mókásnak és kevésbé biztatónak tűnik, a ráfordított alapos munka ellenére. /írom mindezt ma, nagy önbizalommal a végeredmény biztos tudatában : )  De a tényfeltáró tévéműsorok kedvenc mondatával élve: "ne menjünk ennyire előre". Tehát újból átcsiszoltam az árbócot, szépen sorban hatvanas, százas végül pedig százötvenes papírral. A javított résznél sniccerrel és reszelővel szedtem ki a papírt azután kézzel gondosan lecsiszoltam a gyantát. És ezt nézzétek!
Tisztára rosszul vagyok miért nem fotóztam le előtte, most még ennél is jobban büszkélkedhetnék! : )
Az árbóc csúcsa gyantázva és festve volt, mielőtt hozzám került és egy jóindulatú csalásnak köszönhetően ezek nagy részét -némi faanyag kíséretében- gyaluval eltávolítottam. Követve a készítő eredeti elképzelését (gondolom, hogy ne ázzon szálirányban a fa) a hiányzó részre is tettem a rozslisztes műgyantából, és lefestettem.
Száradás után jöhet a pácolás. A fedélzetre tartogatott cseresznyét kevertem hozzá az általatok ismert, színkombináció maradékához. És milyen gyönyörű... De nincs idő az önimádatra, hiszen az egészen apró hibák javításra várnak, sőt a nútban is találtam egy szálirányú sérülést ami hipp-hopp hazavágná az Öregúr évekig őrizgetett, és ismeretlenként nekem ajándékozott Cadet vitorláját.
Mi mást használhatnék, mint mestertapaszt?! : )
Viszonylag hamar elkészültem vele és amíg köt az anyag, a kamra poros homályából előhozom méltatlanul feledésbe merült barátunkat, a bumot. Ennél szárazabb nem lesz, így az összes repedést kitölthetem a krémszerű anyaggal.
És láthatjátok az árbócban lévő enyhe ívet... Tisztára, mint a kettes kanyar a Ringen... : )
A nútot kivéve mindenhol megszáradt a fajavító tapasz, így egy gyors csiszolás és újbóli pácolás következett. A hajónál alkalmazott módszer szerint, az árbócot is "igyekeztem" foltosra, kopottasra készíteni., majd meglátjuk sikerül-e? : )
Ebben a friss szélben hamar szárad a vizes pác, így ma még belefér az első réteg lenolaj.
Már most odavagyok érte, mi lesz a lakkozás után?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése