2012. augusztus 24., péntek

Irány, negyvenkét fok

Benyó barátommal visszafordítottuk a hajót menetkész helyzetbe, mostmár semmi akadálya a fedélzet felrakásának. Mivel az árbócfészek elkészítését régóta halogatom, ezért saját magammal szemben bekeményítek, azaz addig más munkába nem foghatok, amíg  a szóban forgó "fészek" kész nincs!
Ezeket a műanyag idomokat úgy találtam, és tudtam hogy egyszer elérkezik a nap, amikor a hajóra kerül. : ) A befogadó méretnek 8,5cm x 9,7cm kell lennie, ha nem akarok az árbócból lefaragni. Márpedig nem akarok, tehát egy kis csiszolás meg fűrészelés, reszelés és elkészült a darab.
Ezt már csak a helyére kell csavarozni, úgyhogy nincs további akadálya a tervezett munkamenetnek.
Őszintén szólva elég döcögősen indult a dolog. Hiába van előkészítve minden, bátortalanul látok neki a csavarozásnak. Az anyag készen áll csak én nem! : ) Igazából semmihez se tudom beállítani a léceket, hogy a hajó tengelyével párhuzamosan fussanak. Ezzel még nem lenne baj, mert egy-másfél centis eltérés nem szembetűnő, de a hajó jobb oldalán ott várakozik mindkét oldalfedélzet méretre vágva /a külső és belső ívre egyaránt/ és befalcolva. Na azokat nem hajtogathatom ide oda, mert bénán kezdtem neki a munkának. Végülis a gerinc vonalához és a farfedélzethez /nikkelezett szemmértékkel : )/ belövöm az elsőt, vagyis az oldalfedélzet külső elemét és jöhet a ragasztás.
Mint emlékeztek, én csináltam a falcolást, ennek ellenére szükség van egy kis gyalulásra. Vagy épp azért? : )
Látszólag nudli meló ez a fedélzet, de mégsem az. Egyrészt darabra ki van számolva az anyag, tehát észnél kell lenni a berajzolásnál /na meg a vágásnál/ másrészt csak a léc felcsavarozása után tudom bejelölni a következő méretét, tehát minden egyes darabot -és magamat is- alaposan megsétáltatom, még így is, hogy okulva más hibájából : ) én a hajó mellé tettem a körfűrészt. Lehetne egyszerűbben is, azaz feldobálni mindet, ráhagyni bő két-három centit és egyszerre levágni az egészet, csak az a helyzet, hogy akkor meg nyugdíjig reszelhetem a kiálló részeket, szóval inkább jövök-megyek.
A deck és a cokpit találkozását szándékosan készítettem sarkosra. Próbaképp rajzoltam ívet a "sarokba" de olyan szánalmasan nézett ki, hogy nem volt méltó a prototípushoz.: )
Ez egy teljes napi munkám eredménye. Pöpec tudom, de most figyeljetek! Ma reggel több önbizalommal de jóval fáradtabban jelentem meg a munkahelyen. A farfedélzetet jelöltem ki, mint leküzdendő akadályt, hiszen elöl már csak néhány léc van hátra az oldalfedélzetig. Ezt meghagyom arra, ha korrigálni kell, tehát hátul folytatom a dolgot.
Simán feltettem az egész sort, de a végén volt egy kis házi feladat. Egy léc kevés volt, kettő meg sok, így csinálnom kellett két kis lécet, ami pont kitölti a fennmaradó helyet.
Őszintén szólva nem ért váratlanul a dolog, pont ezért a legutóbbi falcolós munka óta hozzá se nyúltam az akkor beállított felsőmaróhoz. Most jöhet az előröl hiányzó darabok beillesztése.
 Kivételesen igazat mond a média, rendkívül meleg van, még a kertben is. Felállítom a napernyőt, hogy legalább a hajónál árnyékban dolgozhassak, és végezetül kivágom az orr rész utolsó darabját.
Sajnos nem látszik tisztán a hőmérő mutatta érték, pedig direkt nektek készítettem ezt a képet, hogy lássátok mekkora mártír vagyok! : )
Most pedig -ha eddig nem tettétek- töltsetek magatoknak egy pohár hideg fröccsöt, vagy sört és gyönyörködjünk együtt ebben a csodálatos látványban. : )












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése