2012. augusztus 15., szerda

Széplakk

Elérkezett a várva várt nap amit teljes egészében a hajónak szentelek. Egész pontosan a hajóra is jutott idő az éves kötelező orvosi vizsgálat, az okmányiroda és a mobilnet intézése mellett. Pedig gondolatban már sorrendbe állítottam minden munkát, de épp hogy a felét véghez tudtam vinni.
Ember tervez. Illetve újratervez. Így az uszonyszekrényt és az árbóctalphoz kigondolt kis keretet háttérbe szorította a lakkozás. Először is kíméletesen kiköltöztettem a pókokat, s két darab jégkrém kilátásba helyezésével rávettem lányomat a porszívózásra.
Sajnos az egyébként is száraz palánkok tovább száradtak, így helyenként komoly rések jöttek létre. Műgyanta híján a mestertapasszal javítottam ki, amitől öléggé csúnya lett a hajóbelső. Csak ideiglenesen hagyom így, "átadás előtt" lefestem. Mondjuk sárgára. : )
Két és fél literes csónaklakkot hosszas keresés után hétezerkétszázért sikerült vennem. Ez minden bizonnyal kevés lesz, de a fogyás alapján meglátom mennyit igényel a hajó.
Követve a Becske-könyv útmutatását, az első réteget egy rész lakk-egy rész higítóból állítottam össze, hogy minél mélyebben beszívódjon a fába. A további rétegeknél fokozatosan csökkenteni kell a higító mennyiségét. Lehet is valami a dologban, mert a második /sűrűbb/ keverékből pontosan feleannyira volt szükség.
A pepecselős munka alatt bőven volt időm közelről szemlélni eddigi munkámat, és eloszlani látszik az a gyermeteg álom, miszerint tökéletes illesztésű, szivárgásmentes hajó kerül ki a kezem alól. Ez bizony Misi barátomat igazolja aki hónapokkal ezelőtt a vízszivárgásról csak ennyit mondott: "A fa hajóknál ez előfordul". Semmi gond! Máskülönben funkció nélkül marad a szapoly és a szivacs! : )
Annyi időm még van, hogy kikenjem a svertszekrényt. Jól dolgozik a hosszított festőhenger, bár kicsit szorul a nyílásban. Így nem is csoda hogy minden csupa lenolaj. A szekrény "tetejéről" kézzel terelgetem be a kintrekedt olajat, azután alaposan eldolgozom odabent. Itt kivételesen négy "réteget" viszek fel és a fa szinte úszik az olajban. Jól is teszi ha hozzászokik az úszáshoz.. : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése