Ezzel párhuzamosan megvásároltam a Versenyvitorlás taktika kiadványt hiszen ideje jobban elmélyülni a vitorlázás rejtelmeiben ha szeretnék javítani az eredményeken. Nos, a múltkori bejegyzésbe belinkelt oldal sok információval szolgál ugyan, de a könyvhöz viszonyítva akkor is csak egy vaku tizedmásodpercnyi felvillanása a delelő nap ragyogásához képest, így a szépirodalom átmenetileg visszakerült a polcra és napjaimat e könyv lázas lapozgatása tölti ki.
Kötelező olvasmány |
Szóval mindent faszányosan felépítettem, a lehetőségekhez mérten egész jól elkerültem az elkerülnivalókat, de! Nem csak kishajóknak rendeztek versenyt szombaton hanem nagyhajóknak is volt valami tókerülő és az első futam utolsó hátszeles szakaszánál -amikorra egyik tapasztalt vetélytársammal szemben megnyugtató előnyre tettem szert- befordultam egy ott kolbászoló bazi nagy hajó elé. Persze hogy az összes létező vászon fent volt és úgy letakart, hogy rossz volt nézni. Egész idő alatt a hajókra koncentráltam és pont azt az egyet hagytam figyelmen kívül amelyik a legfontosabb lett volna, a spori rutinosan elcsorgott mögötte mialatt én vesztettem egy helyet és öregedtem tíz évet. A második futam nem hozott semmi olyat amire ne lettem volna felkészülve, de a végértékelés szempontjából fontos, hogy itt is sikerült eladnom két pozíciót. A harmadikat gyenge széllel kezdtük majd egyre gyengülőben fejeztük be, de itt se történtek zökkenőmentesen a dolgok annál is inkább mert az andalgós raumos szakasznál szétesett a talpcsiga. Itt még a verseny lefújásával is számolni lehetett de amíg ez nem dől el addig nem szabad megállni szerelgetni szóval egy kézbe kormány és sottkötél, a maradékkal meg össze kéne rakni a cuccot a kreuzbójáig hátralévő harminc méteren. A kényszeredett helyzetben annyira jutottam, hogy a verseny végéig kitartott a megbángolt csiga de ennél többet ne várjunk el egy futam közbeni javítástól. Tehát harmatos negyedszélben erőlködünk amikor felhangzott két dudaszó, mint utóbb kiderült a pályarövidítés jele. Akkor persze lövésem se volt róla tehát bőszen figyelve a széljelző szálakat ballagtam a bója felé és ahogy egy krimiben a detektívnek egyszer csak a keszekusza apró részletek kezdenek összeállni egy értelmezhető, átlátható egésszé, bennem is úgy nyert értelmet lassacskán a bója melletti motorcsónakban bágyadtan lengedező kék zászló, a bójavétel után az ellenkező irányba -azaz a kikötő felé forduló- hajók, a motorosban ülő, füzetbe jegyzetelő plusz egy fő. Akkor ez csak a befutó lehet és kész szerencse hogy nem gyötörnek tovább minket a tikkasztó hőségben, meg hogy nem fújják le a futamot ha már ennyit szenvedtünk, sőt milyen kafa helyen vagyok -elmélkedtem elégedetten amikor a jobbról felbukkanó útjogos kolléga bejelenti a velem szemben támasztott elsőbbségi követelését. Ez nem lehet igaz... Abban a marha nagy szélfigyelésben meg a helyzet találgatásában megfeledkeztem a mezőnyről -értsd ez alatt azt a néhány környéken levő hajót- így bele kellett mennem egy tök fölösleges fordulásba ami persze hogy a vetélytársnak kedvezett, ráadásul le is takart sőt mögülem is előkerült még valaki, és kihasználva a pillanatnyi sebességvesztésemet - igaz csak centiméterekkel- de mindketten leelőztek. Na neee... hát esküszöm nekimegyek a Berettyónak!
A vasárnap se tartogatott meglepetéseket, követve az előző nap bevált taktikát a megszerzett előnyömet -egyedülálló módon- általában a következő körre kemény munkával sikerült ledolgoznom. : )
Annyival megint okosabb lettem, hogy a versenyzés csak verseny közben tanulható meg bármennyit segít is a szakirodalom az önmagában kevés, nincs recept minden egyes szituációra főleg amikor a tanulnivaló túlerőben van a meglévő tudással szemben. Nyilván nem ül rajtam átok csak ahogy szépen lassan a koszon kívül más is ragad rám jobban átlátok bizonyos helyzeteket mint egy évvel ezelőtt és ha kezelni még nem tudom őket kifogástalanul azért tanulni lehet belőlük. A helyezéssel kapcsolatos elvárásaim hiába nőttek meg, az élet aszott, ráncos de korántsem erőtlen keze rendre felráz negédes álmomból és arrafelé irányít ahova a tudásomhoz mérten tartozom. Az eredménylistán csak a helyezés látszik, hogy az ember kétszáz, húsz vagy két méter lemaradással ért be az nem. A végeredmény szempontjából is lényegtelen, de a fejlődésről ne feledkezzünk meg akkor se, ha ez a fejlődés jobbára egy lassított felvételen araszoló teknős tempójára emlékeztet. Tudjátok, egyszer a teknősök is célba érnek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése