Először is aki olvasta Tollagi Jónás viszontagságait az tudja, hogy "ingyen csak a halál van" tehát mint minden az életben, a vitorlázás is pénzbe kerül bár az biztos hogy a kishajókkal lehet a legjobb ár-(élvezeti)értéket elérni. Idén ugye egész szezonra kibéreltem a Finnt amit most szándékosan nem forintosítok, de az összehasonlítás kedvéért ennyi pénzért a Balcsi legolcsóbb flottájából is csak mindössze három napig birtokolhattam volna egy nagyhajót ami meg sem közelíti a dingis élményt és mellesleg azt se felejtsük el hogy Agárdon a szezon márciustól-novemberig tart. Ahogy előttetek is ismeretes indultam versenyeken ami szintén költségként jelentkezik és csak félve merem leírni, hogy a legmagasabb nevezési díj amit kifizettem az bizony elérte a hatezer : ) forintot a gyakorlások, élményvitorlázások, edzések pedig nem nem jelentkeztek kiadásként, mindössze annyiban hogy oda kellett menni a tóhoz. Vettem még néhány kütyüt a könnyebb boldogulásom érdekében illetve folyamodtam olyan fortélyokhoz is, hogy az ajándékozós ünnepekre vitorlázós cuccokat kértem, így szabva gátat az ilyenkor szokásos haszontalan dolgok áradatának. Szóval nem kell feltétlenül százezreket költeni arra hogy az ember a jó levegőn, jó társaságban, gyönyörű környezetben egy elegáns és szinte minden alkalomra meglepetéseket tartogató sportot űzzön, ugyanakkor elkerülhetetlenül belefutok azokba az emberekbe akik ezt külső szemlélőként nem így látják.
Nem mintha lenne jelentősége, de vajon kiszámolta már valamelyik hogy a napi egy doboz cigi árából év végére már vitorlást is lehetne venni, vagy egész szezonra ki lehet fizetni egy nagyhajó helyét a Balatonon? De a dohányosnak mégse mondja senki, hogy "elég drága hobbit találtál magadnak." : )
Évzáró vitorlázásként lehetőségem nyílott egy erős középkategóriás hajó kipróbálására, és kinek meséljem el az élményeimet ha nem nektek, Kedves Olvasóim? Bár nem késtem a próbaútról, de mire kettőt fordultam a kikötőben addigra A Mester már a vízről biztatott a maga tapintatos stílusában, hogy igyekezzek. És ahogy a kapkodás általában semmi jóhoz nem vezet, úgy lett ez a mostani alkalomra is igaz. Baj szerencsére nem történt, mindössze a mentőmellényt felejtettem az emeleti öltözőben. Javában vitorláztunk mire feltűnt a dolog, de ebben a barátságos szélben talán megleszek nélküle, ami így is volt leszámítva az utolsó tíz percet amikor leírhatatlan boldogsággal az arcomon ugyanakkor némileg pánikhangulatban folyamatos siklásban poroltam vissza a kikötőig.
Tavaly ígéretet tettem nektek, miszerint nem foglak minden egyes vitorlázásommal traktálni benneteket és azóta ezt az ígéretet több-kevesebb sikerrel, de azért sikerült megtartanom. : ) A mostani vitorlázást se feltétlenül a boldog ugyanakkor kalandos befejezés miatt érzem szükségesnek megosztani veletek, hanem a szél hirtelen erősödése, a változás előjelei és a kivételesen pontosnak mondható meteorológiai előrejelzés miatt, ugyanis bízom benne hogy közületek többen is kedvet kaptak a kishajózáshoz és minden olyan ismeretszerzés jól jöhet amit nem feltétlenül a saját bőrén tapasztal meg az ember.
Tehát két fős bandába verődve jövünk-megyünk a tavon, és ezzel a mostani /mellesleg eladásra kínált/ hajóval néha még az "én" hajómnál is jobban megyek ami a legjobban úgy mérhető le, hogy amikor az a bizonyos néha van, akkor nem maradok le Edző Bá mögött, hanem közel azonos sebességgel haladok mellette, ami őszintén szólva marha nagy dolog. És így, békésen telnek a percek kettes-közel hármas szélben vitorlázgatva mialatt folyamatosan megy az oktatás és türelmesen ugyan, de azért élénk érdeklődéssel várjuk az ígért erősödést ami nem hogy nem jön, hanem dél körül még a maradék szél is elmegy ebédszünetre. Hamarosan A Mester is követi őt és én magara maradok a gyengécske szélben a kiszabott házi feladattal.
A magas felszereltsége ellenére ennek a hajónak is van hiányossága, ami nem más, mint az árbóc csúcsán lévő jellegzetes Agárdi széljelző, ami rendkívül ötletes ugyanakkor költséghatékony módon egy bicikliküllő, egy fácántoll és két popszegecs románcából született.
Szerelem, igaz sokadik látásra |
A motoros suliban több vízi manőver mellett tan- és vizsgaanyag volt a motorcsónak siklásba hozása illetve a siklásban haladás. Ez a gázkar előrenyomásával teljesíthető is volt és -anélkül hogy a megrögzött motorosokat bántani szeretném- sok ész nem kellett hozzá, ráadásul ott bőg az ember mellett az az irdatlan motor, lerombolva minden szépségét annak amit a hajózás nyújthat. Nem így a vitorlás! Igaz hogy a mostani élményhez mind a spéci hajóra, mind az elmúlt két és fél év gyötrelmeire szükség volt de azt mondom, hogy már csak ezért is megérte.
Tehát ott tartunk hogy ésszerűen a szárazföld biztonságát választottam és mostanra a szél is megállapodott egy egyenletesnek mondható északnyugati irányban és egy faszányos ötös! erősségben. A csoda pedig ekkor kezdődött méghozzá szinte abban a szent pillanatban amikor hátszélbe fordultam. Mindössze néhány méter után kiemelkedett a hajó orra, felült a hullámokra és "egész úton hazafelé" folyamatos siklásban vágtáztam. Az élmény leírhatatlan. A felcsapódó hullámok rendre betakartak, de kit érdekel a hideg zuhany amikor gyorsvonatként száguldok át a tavon és és ha néha hátra merek nézni hát olyan csíkot húz a hajó, hogy bármelyik motoros nyugodtan megirigyelhetné. A szokásosnál hamarabb értem végére a visszafelé vezető útnak és komolyan mondom nem tudtam eldönteni, hogy örüljek neki vagy bánkódjak miatta, de azt hiszem okosabb ha örülök, mert nem tudtam mi lesz még ebből a szélből ráadásul várt még rám a nagy kedvencem, azaz egy jó kis halzolás a kikötőben.
Nem kérdés ki az úr |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése