2012. augusztus 12., vasárnap

Az árbóc visszatér II.

Alaposan átcsiszoltam az árbócban lévő nútot és még mindig láttam javítandó részt. De mennyivel jobb mintha  a vitorla találna rá... A javítás után megkapta a második réteg lenolajat, azután a bizonytalan időjárás miatt "elrejettem" a hajó alá. Lecsiszoltam a bumot, így előkerült a fa, a sok tapasz alól. Nyilvánvaló, hogy a résekbe kent törtfehér anyagot nem fogja be a pác, tehát nyugodt lehetek; harmonizálni fog a hajótesttel! : )
Mihelyst lesz egy teljes napom hogy tisztességesen nekiálljak a hajónak, az uszonyszekrény lenolajozásával kezdem. -Megint? Kérdezhetitek, hiszen néhány hónapja letudtam ezt a munkát, és így is van. Csakhogy mikor a svertet illesztettem, elég sokat kellett reszelni a szekrényből, így alig maradt az olajjal átitatott rétegből.
A keskeny és mély méret miatt erre a célra a radiátorecset az ideális, de egy darab sincs! Nem mintha mi pasik, a női idomok és a barkácsosztály örök rabjai nagy szükségét éreznénk a megvásárlásának, de az áruházakban állandóan lépre csalnak. Bemegyünk egy darab ecsetért. Ott is van a polcon, három-négyszáz forint. Két lépéssel odébb csomagolva három darab ecset kilencszázért... -"Hmm..hmm.. mi legyen?"  Töprengünk, pedig addigra a sor végéről, bezacskózva figyel minket a csali, legalább nyolc darab hétszázkilencvenkilencért, és bizony üzletlánctól függetlenül minden tasakban ott lapul a radiátorecset! Mi pedig balek módon minden alkalommal megvesszük. : )  Azután ha szükség lenne rá, addigra a szóban forgó darab nyomtalanul eltűnik. Talán a satupad mögé, vagy a szekrény legalsó polcának sarkába, esetleg egy kartondobozba ami a garázsban két méter magasra, a sílécek és a görkorcsolyák mellé kerül...?? A választ hiába várjuk, mások se tudják. Így marad nekünk a következő egységcsomag megvásárlása, vagy a buhera. Takarékossági okokból az utóbbit választottam, és figyusz!
Ilyen cucc nem terem minden bokorban! : )
Az idő jobbra fordul, bátran elővehetem az árbócot és belehúzom a vitorlát. Így pontosan kimérhetem a bum, valamint a bújtató helyét.
Pöpec, mi? És könnyedén, akadálymentesen csúszik a nútban! A többszöri mérés után kb. húsz centit levágtam az árbóctalpból, eltávolítva a rozsdás csavarok által tönkretett részt. Ezután nem csekély aggodalommal láttam neki az etető kireszelésének. -Biztos, hogy ide kell? Mennyivel kerül lejjebb a bum, és hogy rögzítem? Meg a bánat tudja még milyen kérdések zaklatták okos kis buksimat : ) de valahol be kell juttatni a vitorlát, tehát elő a reszelőkkel!
Szakmunka mezítláb. : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése