2012. január 20., péntek

Nna, akkor haladjunk!

A bordákat három részből állítottam össze: egy alsó- ezt fenékbordának hívom, és két oldalsó-ezt pedig oldalbordának / mert nőre ugye szükségünk van : ) /. A fenékbordák végeit kivágtam hogy a sarokléc helye meglegyen és az alsó élére készítettem olyan vízelvezető lyukat, mert szégyenérzet nélkül soha többet nem nézhetnék Misink szemébe. De nem ám csak úgy fűrésszel kiszabtam egy háromszöget!!! Hohóó, elegánsan egy lyukfúróval félkörívet martam bele!! Apukém!!   Hogy a félkör szép legyen és ne másszon el a fúró az akció közben, ezért az ellenkező oldalra párhuzamszorítóval odaszorítottam egy ugyanolyan vastagságú lécet, vagy egy másik fenékbordát.
A szerszámaim és gépeim javarésze Obi, Tesco alsópolcos, így minden munkafázis varázslatos, és sajátos izgalommal tölt el, hogy vajon a gép, a szerszám, vagy a deszka bírja-e tovább? Ennél a műveletnél a hatodik menet után győzött a fenékborda, de szerencsére a készletben van még néhány lyukfúró, bár egyre nagyobbak...
Az oldalbordákat 45 centi hosszúra készítettem. Ez felfekszik a 4,5 centis fenékbordára, erre jön még a mestersor és így remélem a vízen is meglesz a 35centis szabadoldal magasság.
A két, illetve három bordát a már ismert faragasztóval rögzítem, plusz egy 4,5x85-ös facsavarral. Azért ez kevés lesz, úgyhogy csinálnom kell majd egy a dőlésszönek megfelelő lemezdarabot, amit rá fogok csavarozni a bordák találkozására, így erősítve őket.
Ja a dőlésszög! Hát erről lövésem se volt /mert egyébként minden más a kisujjamban van : ) / hogyan is kéne meghatározni, de úgy gondoltam, hogy a ladikénál kisebbnek kéne lennie mert nagy dőlésszögnél palánkozáskor az oldaldeszkák nagyon megemelkednek az orrtőkénél. Nem tudom mennyire érthető, de arra gondolok hogy a hajó eleje nagyon magasan lesz, így a fenékdeszka és az első sor palánk között keletkezik 10-15 centis "hézag" (az orrnál) amit ugye nem ártana kitölteni valamivel. Viszont kis dőlésszögnél az első sor ívesre gyalulásával ezt el tudnám kerülni. /Ha ebbe egyszer egy hajóépítő beleolvas...../
Érdekes hogy ha mindenféle szakértelem és terv nélkül dolgozik az ember, akkor mi minden alakul ki menet közben. Illetve minden ott alakul ki! Elkészültem a hét bordával és rájöttem, hogy bizony kell egy nyolcadik. De ezt a négyes és az ötös közé kell tenni, ahol a gerinc illesztése van... Ugyan már, mi az nekem? Hipp-hopp összedobom még ma, és csupán néhány nap választ el a vitorlázástól!!!

Most már képekkel is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése