2012. január 14., szombat

Jaaj, gerinc, bordák, sarokléc?....Ne mááá...

Rendesen kitakarítottam a hajót, és látom ám hogy az első harmadánál v.mi árbóctalp féle van lecsavarozva, meg egy menetes műanyag kütyü. Húú akkor ezen lehetett egy kisebb segédvitorla... ez a hajó csak úgy kívánja hogy újra méltóságteljesen szelje a habokat, és ebben én fogom segíteni. Kívül-belül kikeféltem drótkefével a sok apró kavicsot  agyagot, legyalultam, átcsiszoltam a fenéklemezt. Ahogy így elnézem a fartükör maradhat "csak" az oldalait kell kicserélni meg csinálok egy dereglye orrot oszt jöhet rigg.
Ejha, nem is olyan nagy ügy, jobb ha mielőbb vitorla után nézek, nehogy itt hirtelen befejezzem a hajót és nincs vászon! : )
A vitorla eléggé drága, tehát a helyi ponyvásnál néztem körül, és nem is hiába! Öregem, micsoda erős anyag és gyönyörű fehér, és mivel már csak egy fél tekercs van a raktár elfekvő részében nem is drága. 1,5m2 kétezerért.. pöpec, kimérem és a nejem majd kafán megvarrja... De addig is kaptam egy tenyérnyi darabot az egyik kedves dolgozótól.Gyerünk a Ráday utcai hajósboltba terepszemlére, úgyis ott van a közelben a régi munkahelyem ahol egy volt hajóépítő cimbora dolgozik.
A hajósboltról csak annyit hogy, aki nem járt még ott, az el se tudja képzelni, hogy mi minden fér el kb. hat négyzetméteren... A boltos meg fittyet hányva korunk kereskedői szemléletére, képes harminc-negyven percig kedvesen beszélgetni a látogatóval, úgy hogy a vásárlás még szóba se került...
Vettem is egy iránytűt 540 Ft-ért!!!  : )
Eldicsekedtem az építési projekttel és dagadó kebellel mutattam a leendő vásznat... illetve.. izé.. helyesbítek: megkérdeztem, mi a véleménye?
"Ez nagyon jó anyag  /jajjj, de elkeztem örülni/  volt kétszáz évvel ezelőtt, de ma nehéznek számít." A leendő hajóépítőkkel megosztom a tanultakat. A vitorla egy jollén, max. 200gr/m2 lehet, mert egyébként a megázott anyag súlya lehúzza az árbócot és eldönti az egész hajót.
Nna ehhez nekem is lesz egy két szavam! Berongyoltam egy ékszerboltba lemérettem a tenyérnyi vásznat, /0,17gr/ kimértem, kiszámoltam ............. ez iszonyú, 250grammra jön ki négyzetmétere...ehh sebaj, más anyagot kell keresni.... De nincs helye a csüggedésnek irány a fegyverbolt, és Misi a volt hajóépítő!!
Vázoltam a terveimet, le is rajzoltam nagyjából a hajót, meg ugye elújságoltam hogy itten bizony vitorlás építés lesz, ha törik, ha szakad.
Nem is gondolnátok, hogy egy szakember mi hülyeséget össze tud hordani! : ) Aszongya nekem,hogy kell abba a hajóba gerinc, bordák/ 40-50 centinként/ meg sarokléc is a merevítés miatt!!!!!!!!! Hát ezt várná az ember egy régi baráttól???
Hiába fogtatok össze ellenem, én csakazértis vitorlázni fogok a saját hajómon, még idén!
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése