2012. március 4., vasárnap

Tőke 2. Fordította: Csabi

A négyes borda a ragasztás ellenére úgy döntött, hogy ez a meccs még nincs lejátszva!
De nem ez volt a legnagyobb bajom. Idejét láttam -szigorúan illesztési szempontból- a leendő palánkokat a bordákhoz pászítani, egyrészt, hogy ki tudjam mérni az orrtőkénél a szöget, másrészt a palánkokat hiába méricskélem az asztalon -a hajón ívesen hajlik, tehát ott kell kiderítenem, hogy hány darab kell a közel ötven centis magassághoz, harmadrészt, meg hogy örüljek a gyönyörű látványnak! El se hinnétek mi munka volt vele hogy a négyméteres deszkákat egyedül felrakjam! Az orr résznél egy tetszőleges szögben levágtam (mert előtte csak simán raktam oda őket, és persze az alsó sarok összeért, a fölső meg vagy tíz centire volt a másiktól) és felraktam két sort. Az eredmény lesújtó: Hiába csináltam egy teljes napig a papír-orrtőkét, meg ki tudja meddig a "véglegest" , sehogy se illeszkedik! Nem lesz meg a szinte függőleges orr, mint az elegáns versenyhajóknál, mert a deszkák nem hajlanak olyan ívben mint a padlólap meg a pozdorja amit a kiméréshez használtam. De igazából nem ez volt a baj. A modellezéshez csak az első két bordához rögzítettem a lapokat, (az összes helyett) és ezért lett más az ívük, és az orrtőke mérete.
Hát ugye, mise után okosabb a gyülekezet...
Ez már nekem nem segít, és mérhetetlenül el voltam keseredve. Jaaj pedig valamit ki kéne találni, mert ahogy látjátok -rajtam kívülálló okokból- igen messze kerültem a ladik-papucs projekttől, de ha már így belevetettem magam, akkor végigcsinálom, hiába vár rám sokkal de sokkal több munka mint amire számítottam. De megint három nap orrtőke...? Ha hiszitek ha nem, ahogy ott forgatom és bánatosan nézegetem a gyönyörű fából készült darabot, hát fejjel lefelé belemegy! "Kicsit" kell még dolgoznom rajta, levágok az aljából, a tetejéből, hozzá is ragasztok majd valamennyit, de jó lesz, a kutyafáját! Van Isten!
Visszatérve a négyes bordára, hát az van hogy én marha faszányosan, szemmértékkel legyalultam a külső oldalát, ettől öléggé vékonka lett, tehát belülről megerősítettem hogy legyen majd mihez rögzíteni a palánkot, most meg, hogy ott a palánk, hát hozzáér a hármashoz, passzol a nyolcashoz : ) , de a négyesnek csak integet messziről, hogy: -"Öregem, ha mi nem talákszunk, akkor ez a finn-ugor dingi úgy elsüllyed és tűnik el nyomtalan, mintha sose lett vón!" Szerencsére meghallottam, és tudom mit fogok tenni!!
A méretek megadásánál annyit muszály módosítanom, hogy a gerinc vastagsága /magassága/ a farnál legyen inkább öt centi, mert a sarokléceket nem lenne értelme még fölfelé is feszegetni, hogy egy vonalban legyenek a gerinccel, hiszen ahogy oda közeledne, úgy távolodna el a hatos és ötös bordáktól, fölösleges feszültséget hozva létre. Tehát ragasztottam, ahogy majd a képen is látjátok.
Na mit szóltok, hát nem szépséges, друзья!?
És még valami. Nincs annyi párhuzamszorító, ami elég lenne.....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése