2012. szeptember 5., szerda

A második napon

Ezt a kormánylapáttal kezdtem. Volt némi elképzelésem a dologról, ennek ellenére azt se tudtam hogyan fogjak hozzá. A lapát meg a hajófar ugye adva van, alu profilt szereztem, minden gép és szerszám bevetésre kész, én meg csak kóválygok mint gólyafos a levegőben. Leülök, rajzolok néhány vázlatot és láss csodát, megérkezik a várva várt ihlet. Innentől a duracell nyuszi erejével dolgozok, és érzem hogy semmi se vethet gátat a napi terveimnek.
Ezekről a profilokról beszéltem. Be kell sliccelni a végeket, hogy passzoljon a fára, s ha ez megvan, szokás szerint keresek "valami deszkát", amiből a kormány lesz.
Ez a príma borovifenyő még a fedélzeti hosszbordából maradt meg,és ennél becsesebb feladatot nem is kaphatott volna a hajón. Méretre vágás, gyalulás, csiszolás után az alu profil felső részét hozzáigazítottam, és ideiglenesen összeállítottam a cuccot. Most figyeljetek!
Pöpec, mi? És azt még nem is tudjátok, hogy kormányhosszabbítóval is készülök a nagy napra.
Ezekkel a munkákkal párhuzamosan, folyamatosan lakkoztam, pácoltam, lenolajoztam valamit, hogy legyen idejük száradni.Ide tartozik a dörzsléc is, ami három réteg lakkot kapott a felszerelés előtt. A többit a végső nagy lakkozáskor kapja meg, ez mindenesetre arra elég volt, hogy a hátoldala -azaz a hajó felőli rész- megfelelő védelemben részesüljön. Eleinte ezzel is nyűglődtem kicsit, mert némi segítség jól jött volna. Ennek híján bonyolult kötélrendszert készítettem : ) és így az orrtól kezdve, lépésről-lépésre felcsavaroztam.
Olyan egyszerűnek tűnik itt a képen, de elhihetitek hogy nem volt az. A fedélzetív miatt folyamatosan feszítenem kellett föl- vagy lefelé úgy, hogy a szándékomnak ellenszegülő léc ki ne szakítsa a csavart. Kemény meló volt annak ellenére, hogy ezt is a jól bevált téglás módszerrel már "előhaljítottam". De milyen csúnya lenne ha pont a dörzsléc fogna ki rajtam!
Eddig is gyönyörű volt a hajóm : ) de ez két léc nagyban emelte fényét. Lehet hogy ez a kép nem adja vissza, de legközelebb talán sikerül olyat készítenem. Vagy megnézitek élőben!
Estére a bum és a kormánylapát megkapta az utolsó, a kormány és hosszabbítója pedig -a pác és olaj után- az első lakkréteget. A beígért esőtől tartva mindent a hajó védelmébe helyeztem, itt biztonságban száradhatnak.
 Most három szomorú nap következik -az építést illetően- mivel még a hajó közelébe se érek, de utána...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése