2012. április 13., péntek

Öregfa

Aztán megragasztottam. Kivételesen megkíméllek benneteket egy újabb szorítós képtől, de biztosak lehettek a végeredményben, ami egy rendkívül tetszetős henger alakú bum lett, készáztíz centis hosszal. Ez a farfedélzetig tart majd, és mivel eszemben sincs felvenni a versenyt a sajnálatosan megszűnő Star hajóosztállyal, ezért ne is érjen a fartükörig. Egy baj van: nehéz. Az árbócot terveztem kb. ilyen súlyúra, ami ennél lényegesen hosszabb lesz. Mondjuk nem fogok nekiállni körkörösen legyalulni kisebb átmérőjűre, de két oldalát lelapolom, közel felére csökkentve a súlyát és az sem elhanyagolható, hogy a horony marásnál könyebben tudom majd rögzíteni mint egy forgástestet.
A lapolást természetesen géppel csináltam, kézi gyaluval tisztáztam a hengeres részt. De micsoda gyönyörű csavart forgácsok, akár egy asztalosműhelyben! Bizonyítéka annak, hogy jól állítottam be a forgácstörőt és fenésnél faszányosan tartottam a huszonöt-fokos élszöget. Végül az egész bumot rezgőcsiszolóval átcsiszoltam. Egyelőre csak durva /huszonötös/ papírral, de így is babapopsis az eredmény.
Egyetlen hátulütője az ingyen anyagnak a hirtelen száradás miatt fellépő mély repedések. Terv szerint komoly védelmet kap minden fa elem -tehát az egész hajó- ezért nem nyugtalanít a dolog, viszont ahol a grósz alsó éle fut majd, ott vékonyka fa lemezkékkel pótoltam minden kis hézagot. A többi helyen a "titkos összetevőjű" műgyanta-fűrészpor keveréket használom majd.
 És a bum egyelőre elkészült. Ennél tovább nem tudok lépni a számtalan motoszkáló és megválaszolatlan kérdés miatt. Illetve csak kettő miatt: 1, Hugyan talákszunk a árboccal?
                                                        2, Mekkoraszéles, megmély legyena bemaráss?
De ahogy eddig mindenre, úgy nyilván ezekre is választ kapok majd.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése