2012. február 18., szombat

Tükör a sarokban

A házunkhoz a mai viszonylatban rengeteg melléképület tartozik. Kisszoba, nyári konyha, fáskamra, pincelejáró, tyúkól, kerti wc, disznóól. Ezek javarészt már nem eredeti funciójukat látják el, de a nevük változatlan. Hajóépítészeti szemponból a tyúkól eddig ismeretlen terület volt, de a közelgő fartükör készítés miatt most stratégiai szerepet töltött be. Néhány éve ide tettem ezt a három padlót, mert akkor nem volt rájuk szükségem és ez egy garantáltan száraz terület.
Kezdetnek átkutattam a szokványos helyeket anyag után nézve, de sehol semmi, pedig valamiből össze kell hoznom egy hatvanszor száztizes "fadarabot" ami kiadja majd a fartükröt. És ahol nagy a szükség, közel a segítség! Csak ki kellett nyitnom a tyúkól ajtaját, félredobni néhány dolgot, és micsoda kincsek tárultak elém!!
Először is méretre vágtam a padlókat, majd a gyalugéppel letisztáztam mindkét oldalát, de csak amennyire szükséges annyira vékonyítottam el az anyagot, hiszen ehhez rögzítem majd a kormányt, és itt komoly erőhatások meg csavarodások lépnek fel -remélhetőleg még a nyáron- úgyhogy legyen benne anyag! Négy centiben állapodtunk meg a gyaluval, azután lehúztam még az éleit is, mer' ugye ottan lesz ragasztva, he!
Ez tegnap történt és érdekességként mondom, hogy az erős hóesés miatt abba kellett hagynom a munkát. Ma ragasztottam össze őket szikrázó napsütésben, egy vékony pulcsiban kint a kertben legalább tizenkét fokban.
Karcsi féle párhuzamszorítóimat használtam az akcióhoz, így egymásba kapcsolva ahogy a képen is látszik.
De azért ne gondoljátok hogy ilyen egyszerű volt a dolog. Ragasztás előtt próbaszorítást végeztem, és ahogy húztam össze, látom ám hogy a deszkák kezdenek szépen ívbe hajolni. Ez nem baresz, le kell súlyoznom valahogy. Oké, van még jócskán abból a harmincas falazótéglából amit a két évvel ezelőtti házfelújításhoz vettem, és persze akkor is magam számoltam ki az anyagszükségletet, ahogy nemrég a kapupánt csavaroknál, úgyhogy csakis emiatt maradhatott meg tizenöt darab...
A tégla sajnos nem vált be, ezért az egészet leszorítottam. Mivel a faragasztó csodás erőkre képes, így az asztallap és a deszkák közé kartonpapírt tettem nehogy összeragadjanak, mert hogy is nézne ki, egy ilyen bángolt asztallal a fartükrön vitorlázni...
Estére kezd hideg lenni, úgyhogy a kertben nem maradhat a friss munkám, de hova tegyem vajon? Csakis a ház maradhat végső megoldásként, nézek is neki valami titkos helyet. A nejem úgyis a főzéssel van elfoglalva, így simán becsempészem, és eldugom az egyik sarokba, mondjuk a szobabicikli mögé..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése