2012. február 27., hétfő

Finn-Ugor dingi

Látva a precízen, szakértelemmel épülő hajómat, bizonyára nem lep meg Titeket, hogy olyan nagy nevek mint Scholz, vagy példának okáért a Sudár Regatta ostromolnak a vitorlás méretei után kutakodva. : ) Természetesen hiába, mivel elsőként olvasóimmal osztom meg a mostanáig titkos információkat. De előtte néhány vázlat, ami alapján nekiláttam:
/nem ér nevetni, a látszat ellenére ebben komoly munka van/ : ) Méreteket is megadok majd, de hogy Radoslaw Werszko-t megmentsem a csődtől, ezért, és csakis ezért, kizárólag én is juttatás ellenében teszem. Pénzt senkitől sem kérek ezekben a nehéz időkben, becsületességetekben pedig nem kételkedem, így -javaslom- maradjunk abban, hogy mindenki aki felhasználja a szóban forgó hajó adatait és a végeredménnyel elégedett lesz, küld nekem egy üveg Tullamore Dew-t.
A hajótest eddig meglévő méretei milliméterben:
Fenékbordák hossza: 1-es 210
                                 2-es 650
                                 3-as 960
                                 4-es 1110
                                 8-as : ) 1170
                                 5-ös 1180
                                 6-os 1140
                                 7-es 1060.
               Szélessége: 20.
              Magassága: 40.
Oldalbordák hossza, illetve most már a magassága: 450.
Gerinc hossza: 4000
     szélessége: 500.
Uszonynyílás mérete: 300x18.
A gerinc a fenék felőli oldalon természetesen íves, mivel ezt a rádiuszt sajnos nem tudom, ezért megadom az orr, a közép és a farrésznél a gerinc magasságát. Ennek birtokában már meg tudjátok rajzolni és levágni.
Magasság az orrnál: 30
               középen  110
               és nekünk férfiaknak, az oly kedves farnál : ) 20.
Az oldalbordák dőlésszögét nem szakmai féltékenységből titkolom. Arról van szó csupán, hogy a szögmérőt nem találom, és a dőlésmérő meg annyira azért nem pontos.
Most sem nevet a Kedves Olvasó, ugye?!? : )
Egyelőre ezek a már mérhető, de biztos méretek. A többi, váratlanul felbukkanó adattal, pedig menet közben szolgálok majd.
Azonban!
Mielőtt szerte a világon elkezdenétek a tömeges építést, be kéne sorolni valahová a hajót, hogy ne csak úgy kószáljon azokon a szép zöld hullámokon. Ilyen osztály ugyan nincs /hogy is lenne?/ de bízzátok csak rám, ha jól körülnézek, találok valamit. Vagy inkább létrehozok!!! A lendületesen fejlődő kínai cégek irányvonalát követve, csak egy kicsit módosítva egy közismert néven, lehet például: Perdülő Hollandi, Optimista, vagy a nekünk magyaroknak oly tetszetős Finn-Ugor dingi.
Bármelyiket használhatjátok, de ne feledjétek a megállapodásunkat! : )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése